[O1] Dymienie przy max. obciążeniu silnika - logi do oceny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • niao
    Classic
    • 2010
    • 23

    [O1] Dymienie przy max. obciążeniu silnika - logi do oceny

    Zamieszczone przez mirek_p11
    Dzisiaj zamówiłem Nokie E6 z dobrą baterią litowo-polimerową o pojemności 1500 mAh. Zobaczymy czy będzie równie dobra jak moja wysłużona Nokia E66.
    Daj znać jak się będzie sprawowała (głównie chodzi mi o stabilność pracy. Chcę wymienić moją E72 na E6 i mam nadzieje że zmiana będzie bezproblemowa.
  • lolo
    Classic
    • 2009
    • 39

    #2
    [O1] Dymienie przy max. obciążeniu silnika - logi do oceny

    Witam

    Problem zacząłem dostrzegać w zeszłym roku podczas dynamicznej jazdy na autostradzie, duże prędkości, wzniesienia i przy pedale w podłodze auto zaczynało nadmiernie dymić.
    Znowu lato, gorące powietrze, czasem się przyciska i chyba za bardzo przykapca. Według instrukcji z forum porobiłem logi (klima była włączona, mam nadzieję że nie ma to większego znaczenia) i proszę znawców o ocenę za co z góry dziękuję.
    Nadmieniam że auto jest po czipsie zrobionym w firmie SKN przez pierwszego właściciela w DE. W pierwszych 2 latach mojego użytkowania raczej nie widywałem żadnego kopcenia.
    Tomek.

    Log (1 - 004)
    Log (2 - 003,008,011)
    Log (3 - 008,011)
    Log (4 - 003,011)
    Log (5 - 000)
    Log (6 - 007)
    Log (7 - 010)
    Log (8 - 011)
    Log (9 - 004,007)
    Log (10 - 003,010)
    Log (11 - 003)
    Log (12 - 008)
    Log (13 - 004)
    Log (14 - 001)

    Komentarz

    • bzyq
      Ambiente
      • 2009
      • 129

      #3
      napisz jaki jest kolor tego dymu to też pomoże cokolwiek powiedzieć dużo oleju pije?
      VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

      Komentarz

      • lolo
        Classic
        • 2009
        • 39

        #4
        Dym czarny czyli mało powietrza, zresztą w zimie w suchą pogodę próbowałem sprowokować do dymienia i na prawdę minimalnie kopciła. Co do oleju to ubywa 3mm na bagnecie przez 15kkm Mobil 5W50. Prawdziwy przebieg 260kkm.

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Normalne zachowanie auta. IC juz nie wyrabia przy tych temperaturach.
          Dodatkowo sam ten chips jest niezbyt wysokich lotów - typowy niemiecki gotowiec - jest tak zrobiony ze auto bedzie dymić.

          Silnik to AHF... osprzęt tego samochodu jest seryjny ?
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • lolo
            Classic
            • 2009
            • 39

            #6
            Silnik AHF z osprzętem seryjnym, ale wydaje mi się że wcześniej tak nie dymiła dlatego proszę o sprawdzenie logów bo może coś tam już szwankuje. Fakt że korzystając z fabrycznych 110 - 150 KM to większego dymu w lusterku nie zobaczę.
            Czyli pozostaje się nie przejmować albo zrobić korektę i zabrać trochę paliwa ? tyle że powrotu do fabrycznych parametrów nawet sobie nie wyobrażam bo kolega też ma kombi 110 ale nie dłubane i to jest przepaść ...

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Korekta by się przydała... nie tyle zabrac paliwa... co zrobic ogolnie poprawic soft..., bo to co teraz jest w sterowniku swiadczy, że ktoś chciał coś zmienic ale nie bardzo wiedział gdzie...
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • lolo
                Classic
                • 2009
                • 39

                #8
                To co jest w sterowniku było robione w 2000 r. i pewnie to wszystko dopiero raczkowało.
                Szkody dla silnika mam nadzieje że nie ma żadnej bo już ćwierć miliona bez żadnych kłopotów, oliwy nie bierze. A tak orientacyjnie taka poprawka kosztowała by tyle co chipowanie od podstaw czy to już mniej roboty jest ?

                Komentarz

                • Krzych
                  Rider
                  • 2005
                  • 671

                  #9
                  A podstawa jak filtr powietrza w jakim jest stanie?
                  Zrzuć prawe nadkole i zobacz do IC.
                  Prawdopodobnie na bokach będzie już nieszczelny, jeśli powietrze uchodzi to będą widoczne ślady oleju i kurzu.
                  DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                  www.chiptuning.katowice.pl
                  DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                  Komentarz

                  • lolo
                    Classic
                    • 2009
                    • 39

                    #10
                    Filtr powietrza właśnie wczoraj zmieniłem na MANN (wymieniam co roku, przejeżdżam 15kkm) i będę obserwował. Co do IC to sprawdzę go w jakąś wolniejszą sobotę i dam znać.
                    Dzięki !

                    [ Dodano: Pon 23 Lip, 12 11:01 ]
                    Wreszcie znalazłem czas który mogłem poświęcić autku i mogę coś więcej dodać.
                    A więc intercooler jest suchy jak pieprz, zresztą jak cały dolot z zwenątrz. Dobrałem się do zaworu EGR i wyglądał tak:

                    Doprowadziłem go do normalnego stanu oraz część kolektora (ile się dało bez odkręcania, ale panuję go zrzucić i też porządnie wyczyścić). I już jest różnica, dymu o wiele mniej, i np. przy 2k rpm na 4 czy 5 pedał w podłogę i nic nie mogę się dopatrzeć, a przedtem kopeć był widoczny. Lekkie dymienie zaczyna się powyżej 3k rpm. Robiłem też próby z zaślepionym (odłączonym od podciśnienia egr) i jakiś znaczących różnic w dymieniu i mocy nie odczuwam więc nie zamierzam zaślepiać.
                    A teraz pytanie o zaworek sterujący klapą gaszącą (klapa działa normalnie). Ułamany był zaczep do kolektora i tak sobie dyndał i obijał się i zapewne uszkodził, bo wygląda tak:

                    i czegoś mu brakuje, czy to jest coś istotnego ? jakiś mały filterek czy zaworek ?
                    Założyłem tam kawałek szmatki żeby nie dostały się jakieś ciała obce przez ten mały otworek.

                    [ Dodano: Sro 25 Lip, 12 08:03 ]
                    Zaktualizowałem post powyżej, prosiłbym kolegów o komentarz w sprawie zaworu sterującego EGR, bo czegoś tam przy nim brakuje.

                    Komentarz

                    Pracuję...