Zamieszczone przez mirek_p11
[O1] Dymienie przy max. obciążeniu silnika - logi do oceny
Zwiń
X
-
[O1] Dymienie przy max. obciążeniu silnika - logi do oceny
Witam
Problem zacząłem dostrzegać w zeszłym roku podczas dynamicznej jazdy na autostradzie, duże prędkości, wzniesienia i przy pedale w podłodze auto zaczynało nadmiernie dymić.
Znowu lato, gorące powietrze, czasem się przyciska i chyba za bardzo przykapca. Według instrukcji z forum porobiłem logi (klima była włączona, mam nadzieję że nie ma to większego znaczenia) i proszę znawców o ocenę za co z góry dziękuję.
Nadmieniam że auto jest po czipsie zrobionym w firmie SKN przez pierwszego właściciela w DE. W pierwszych 2 latach mojego użytkowania raczej nie widywałem żadnego kopcenia.
Tomek.
Log (1 - 004)
Log (2 - 003,008,011)
Log (3 - 008,011)
Log (4 - 003,011)
Log (5 - 000)
Log (6 - 007)
Log (7 - 010)
Log (8 - 011)
Log (9 - 004,007)
Log (10 - 003,010)
Log (11 - 003)
Log (12 - 008)
Log (13 - 004)
Log (14 - 001)
-
-
Normalne zachowanie auta. IC juz nie wyrabia przy tych temperaturach.
Dodatkowo sam ten chips jest niezbyt wysokich lotów - typowy niemiecki gotowiec - jest tak zrobiony ze auto bedzie dymić.
Silnik to AHF... osprzęt tego samochodu jest seryjny ?Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Silnik AHF z osprzętem seryjnym, ale wydaje mi się że wcześniej tak nie dymiła dlatego proszę o sprawdzenie logów bo może coś tam już szwankuje. Fakt że korzystając z fabrycznych 110 - 150 KM to większego dymu w lusterku nie zobaczę.
Czyli pozostaje się nie przejmować albo zrobić korektę i zabrać trochę paliwa ? tyle że powrotu do fabrycznych parametrów nawet sobie nie wyobrażam bo kolega też ma kombi 110 ale nie dłubane i to jest przepaść ...
Komentarz
-
-
To co jest w sterowniku było robione w 2000 r. i pewnie to wszystko dopiero raczkowało.
Szkody dla silnika mam nadzieje że nie ma żadnej bo już ćwierć miliona bez żadnych kłopotów, oliwy nie bierze. A tak orientacyjnie taka poprawka kosztowała by tyle co chipowanie od podstaw czy to już mniej roboty jest ?
Komentarz
-
-
A podstawa jak filtr powietrza w jakim jest stanie?
Zrzuć prawe nadkole i zobacz do IC.
Prawdopodobnie na bokach będzie już nieszczelny, jeśli powietrze uchodzi to będą widoczne ślady oleju i kurzu.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Filtr powietrza właśnie wczoraj zmieniłem na MANN (wymieniam co roku, przejeżdżam 15kkm) i będę obserwował. Co do IC to sprawdzę go w jakąś wolniejszą sobotę i dam znać.
Dzięki !
[ Dodano: Pon 23 Lip, 12 11:01 ]
Wreszcie znalazłem czas który mogłem poświęcić autku i mogę coś więcej dodać.
A więc intercooler jest suchy jak pieprz, zresztą jak cały dolot z zwenątrz. Dobrałem się do zaworu EGR i wyglądał tak:
Doprowadziłem go do normalnego stanu oraz część kolektora (ile się dało bez odkręcania, ale panuję go zrzucić i też porządnie wyczyścić). I już jest różnica, dymu o wiele mniej, i np. przy 2k rpm na 4 czy 5 pedał w podłogę i nic nie mogę się dopatrzeć, a przedtem kopeć był widoczny. Lekkie dymienie zaczyna się powyżej 3k rpm. Robiłem też próby z zaślepionym (odłączonym od podciśnienia egr) i jakiś znaczących różnic w dymieniu i mocy nie odczuwam więc nie zamierzam zaślepiać.
A teraz pytanie o zaworek sterujący klapą gaszącą (klapa działa normalnie). Ułamany był zaczep do kolektora i tak sobie dyndał i obijał się i zapewne uszkodził, bo wygląda tak:
i czegoś mu brakuje, czy to jest coś istotnego ? jakiś mały filterek czy zaworek ?
Założyłem tam kawałek szmatki żeby nie dostały się jakieś ciała obce przez ten mały otworek.
[ Dodano: Sro 25 Lip, 12 08:03 ]
Zaktualizowałem post powyżej, prosiłbym kolegów o komentarz w sprawie zaworu sterującego EGR, bo czegoś tam przy nim brakuje.
Komentarz
-
Komentarz